Transpòrts : mobilizacion lo dijaus 28 d’abriu davant lo Parlament de Navarra

24 Abr

(oc e fr)

Dijaus lo 28 d’abriu qui vien, lo Parlament de Navarra que s’amassa entà debàter deus transpòrts. Que serà segur lo parat taus conselhèrs generaus de discutir deus projèctes de LGV, deus sons finançaments e deu son passatge peu Bearn, mes tanben de l’autorota Pau-Auloron.
Aqueths dus grans projèctes hèra costós non serveishen pas los interès de la populacion. Au contra que profieitaràn aus especulators, aus lobbies patronaus e au BTP. L’autorota enter Pau e Auloron n’ei shens que lo perlongament deu projècte d’Eish E7 dont lo tunèl deu Sompòrt èra ua partida. Qu’a per but d’accelerar lo trafic de mercaderias enter l’Euròpa deu nòrd e l’Africa deu nòrd via la peninsula iberica. Que participa a la concurrencia enter tribalhadors en ajudar a las deslocalizacions.
Lo projècte de LGV Sud Euròpa Atlantic dab ua desservici peu Bearn de cap tà la Bigòrra, eth, qu’aprepresenta ua despensa de moneda publica de non pas concéber. Quan los transpòrts regionaus e interregionaus mancan tant de mejans, quan tantas garas son barradas e de linhas abandonadas despuish detzenats d’annadas, los elegits que honhan en favor d’aqueth projècte simbèu deu centralisme francés e d’aquera metropolizacion dont pateishem dejà. La LGV uei lo dia, que hè partidas d’aqueras mòdas qui agradan tant aus nostes elegits responsables de la situacion economica e sociau dont vivem. Que persegueishen a’ns miar dens ua carrèra bòrnha.
Pra’mor d’aquò que’vs convidam dijaus lo 28 d’abriu, a 8H45, davant lo Parlament de Navarra (au ras de la rentrada deu castèth), a Pau, entà arcuélher los conselhèrs generaus dab ua banderòla e ua petita manifestacion.


Jeudi 28 avril, le Parlement de Navarre se réunira pour débattre des transports. CE sera bien-sur l’occasion pour les conseillers généraux de discuter des projets de LGV, de ses financements et de son passage par le Béarn, mais aussi de l’autoroute Pau-Oloron.
Ces deux grands projets extrêmement couteux ne servent pas les intérêts de la population. Au contraire ils profiteront aux spéculateurs, aux lobbies patronaux et au BTP. L’autoroute entre Pau et Oloron n’est que la poursuite du projet d’axe E7 dont le tunnel du Somport était une part. Il a comme objectif d’accélérer le trafic de marchandises entre l’Europe du nord et l’Afrique du nord via la péninsule ibérique. Il participe à la concurrence entre travailleurs en aidant les délocalisations.
Le projet de LGV Sud Europe Atlantique avec une desserte par le Béarn et vers la Bigorre, lui, représente une dépense d’argent publique inconcevable. Quand les transports régionaux et inter-régionaux manquent de moyens, qu’autant de gares sont fermées et des lignes abandonnées depuis des dizaines d’années, les élus insistent en faveur de ce projet, symbole du centralisme parisien et de cette métropolisation dont nous pâtissons déjà. La LGV aujourd’hui, fait partie de ces modes qui plaisent tant à nos élus responsables de la situation économique et sociale que nous vivons. Ils continuent à nous mener dans une voie sans issue.
Pour tout cela, nous vous invitons jeudi 28 avril, à 8H45, devant le Parlement de Navarre (près de l’entrée du château), à Pau, pour accueillir les conseillers généraux avec une banderole et une petite manifestation.

Advertisements
%d bloggers like this: