København*, mauescaduda anonciada d’un somiu ipocrit

20 Dec

Que s’acabè lo 18 de deceme passat lo somiu mondiau de København sus l’arrecauhament climatic. Com ac podèvam prevéder, las negociacions enter govèrns n’an pas permetut que d’arribar a un sonque acòrd simbolic, non pas chifrat, qui n’aurà pas nat efèit tà la reduccion de pollucion en CO2 deu planeta. De mei, aqueth somiu qu’amuishè que’s hèn enlà l’un de l’aute los Estats dits occidentaus e los Estats mei praubes.

Entà Libertat, aquera mauescaduda n’ei pas tanpòc ua desillusion. Non podèva pas sortir arren de concrèt e d’utile d’aqueth encontre qui costè milions, e qu’ei ua engana d’esperar un miracle de la part deus caps d’Estats occidentaus qui produseishen la màger part de las emissions e son oposats a l’idea de decreishença.

L’argument avançat peu govern francés qui hè deu nuclear ua alternativa credibla qu’ei ua engana e que tornam díser a d’aqueth parat la nosta oposicion pregonda a d’aqueth tipe d’energia.

Qu’existeish au dia de uei un cambiament climatic devut en partida a l’activitat umana qui hica en causa l’aviéner deu planeta, mes voler sauvà’u shens cambiar radicaument lo sistèma de societat qu’ei ua eretgia.

Lo capitalisme, per natura, qu’impausa tostemps mei de produccion e de consum, pauc impòrtan los besonhs vertadèrs de las populacions. Atau non podem pas contunhar de víver d’aqueth biaish, e qu’avem tots de préner consciéncia que mesuras o refòrmas internacionaus ne pòden pas portar solucions vertadèras shens cambiar de sistèma economic e sociau.

København ne cambiè pas arren, ne’n cau pas esperar mei deu somiu de Tenochtitlan-México anonciat tà noveme de 2010. Adara que devem tots tribalhar entad apitar ua societat navèra aparada sus mòdes de produccion e de consum de proximitat, sociaument justes qui respèctan la diversitat culturau e biologica deu planeta.

Version française:

Le 18 décembre dernier s’est clôt le sommet mondial de København sur le réchauffement climatique. Comme on pouvait s’y attendre, les négociations entre gouvernements n’ont permis qu’à arriver à un accord symbolique, non chiffré, qui n’aura aucun effet sur la réduction de pollution en CO2 de la planète. De plus, ce sommet a montré que le fossé se creuse entre les Etats dits occidentaux et les Etats plus pauvres.

Pour Libertat, cet échec n’est en rien un désillusion. Il ne pouvait rien sortir de concret et utile de cette rencontre qui a coûté des millions, et c’est une erreur d’espérer un miracle de la part des chefs d’Etats occidentaux qui produisent la plupart des émissions et qui sont opposés à l’idée de décroissance.

L’argument avancé par le gouvernement français qui fait du nucléaire une alternative crédible est une erreur et nous réaffirmons ainsi notre profonde opposition à ce type d’énergie.

Il existe aujourd’hui un changement climatique dû en partie à l’activité humaine qui remet en cause l’avenir de la planète, mais vouloir la sauver sans changer radicalement le système de société est une hérésie.

Le capitalisme, par nature, impose toujours plus de production et de consommation, peu importe les besoins des populations. Ainsi nous ne pouvons pas continuer de vivre de cette façon et nous devons tous prendre conscience que des mesures ou des réformes internationales n’amèneront aucune véritable solution sans changer de système économique et social.

København n’a rien changé et il ne faut pas en attendre plus du sommet de Tenochtitlan-México annoncé pour novembre 2010. Nous devons tous dès à présent travailler à l’élaboration d’une nouvelle société basée sur des modes de production et de consommation de proximité, socialement justes et qui respectent la diversité culturelle et biologique de la planète.

*Copenaga / Copenhague

Advertisements

Daissar una responsa

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Cambiar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Cambiar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Cambiar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Cambiar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: